Zdá se, že éra rizikové společnosti je na svém vrcholu, alespoň co se týče vzdělává- ní. Rizikovými se stávají jak společenské podmínky, procesy, tak výsledky vzdělá- vání.
Riziková je nedostatečná komunikace veřejných politik, ale také jejich nadměrná europeizace, riziková je nedostatečná evi- dence ve vzdělávání, ale také její nadměr- ná produkce skrze tzv. digital governance (P. Landri.
Digital Governance of Education: Technology, Standards and Europeanization of Education. London: Bloomsbury Publish- ing PLC 2018), rizikové jsou i výsledky žá- ků, resp. trendy snižujících se výsledků v určitých oblastech.
Jak z těchto vzděláva- cích rizik a krizí vyváznout a jak sociologii vzdělávání na tyto problémy vyladit? Na to se snažila v zářijových dnech odpovědět mezinárodní a mezioborová konference, kterou zajišťuje EERA (Evropská asociace výzkumu ve vzdělávání). Letošní