Mapy jsou specifickými zdroji informací, které v sobě kombinují jak funkci informační, tak také estetickou. Nadto v sobě skýtají značný potenciál přehledně zachytit stav jevů a procesů i jejich prostorové rozležení či historický a budoucí vývoj.
Nicméně tento potenciál map jako zdroje informací a nástroje pro přemýšlení o světě není často do důsledku využíván. Mapy a způsob práce s nimi tak jsou častým předmětem výzkumu v oblasti kartografie, geografie, informačních věd či vzdělávání.
A právě na výzkumných závěrech je sestavena přednáška, která bude věnována: - diskusi možností využití map pro rozvoj myšlení, - miskoncepcím jedinců využívajících mapu a důsledkům těchto miskoncepcí pro myšlení a jednání jedince, - diskusi postupů/strategií užívaných pro řešení úloh s mapou a identifikaci úspěšných/neúspěšných, efektivních/neefektivních strategií práce V neposlední rovině pak budou v přednášce představeny možnosti využití oční kamery ve výzkumech v oblasti geografického vzdělávání a práce s mapou ve výuce.