Příspěvek seznamuje s výsledky obsahové analýzy publikací českých autorů zaměřených na badatelsky-orientované vyučování v období 2000-2019. V letech 2000-2009 se vyskytují většinou jen metodické příspěvky na úrovni potvrzujícího nebo strukturovaného bádání, přičemž autoři tento termín zpravidla nepoužívají. Články jsou často vázány na časopis Biologie-chemie-zeměpis a na sborníky ze studentské konference o projektovém vyučování (Project-based education, PBE).
Dále vycházejí práce představující příklady konkrétní praxe obsahující praktické nebo badatelské prvky - zprávy o školních projektech či seminářích. Jen ojediněle zde najdeme práce popisující principy badatelsky orientovaného vyučování (Podroužek, 2003; Chlupáč, 2005; Škoda a Doulík, 2009), byť tento termín není přímo uveden.
Autoři publikují v podstatě výhradně v českém jazyce. Po roce 2010 můžeme pozorovat určitý posun v charakteru publikací.
Jednak jich kvantitativně přibývá, ale opouští i svoji orientaci na metodiky. Ty sice stále vycházejí, ale najdeme v nich i návrhy úloh na vyšší úrovni bádání. Část příspěvků je publikována i v anglickém jazyce a navíc se objevují i výzkumné práce posuzující BOV z různých hledisek.