Charles Explorer logo
🇨🇿

Interkulturní didaktika cizojazyčné literatury: kontexty a perspektivy se zaměřením na německy psanou literaturu pro děti a mládež a zřetelem k tématu 2. světové války

Publikace na Pedagogická fakulta, Filozofická fakulta |
2020

Abstrakt

Monografie se zabývá širokými kontexty cizojazyčné literatury a jejím zprostředkování ve vyučování cizímu jazyku: vztahem literatury a kultury, literatury a jazyka, literatury jako předmětu i prostředku vzdělávání. Soustředí se na problematiku literárního kánonu a textového korpusu, inovaci didaktických principů modifikovaných pro potřeby práce s cizojazyčným literárním textem.

Perspektivy spatřuje ve zkoumání souvislostí mezi čtenářstvím v mateřském a cizím jazyce, v těsnějším propojení terciární a sekundární sféry vzdělávání. Publikace je zaměřena především na německy psanou literaturu pro děti a mládež, pojícím prvkem jednotlivých zkoumaných okruhů jsou příklady z literárních děl s tématem 2. světové války.