"Říkat jim ženy a označovat je ženskými zájmeny by byla lež," odpovídá konzervativní komentátor Ben Shapiro v debatě o tom, proč odmítá Caitlyn Jenner označovat jako ženu. Nemají typicky ženský karyotyp, nebyly od dětství socializované jako ženy a nezažívají tudíž stejný typ oprese jako biologické ženy, nemenstruují.
Konzervativně orientovaní lidé, ale také feministické myšlenkové proudy jako jsou TERFs (trans-exclusionary radical feminists), potažmo gender critical odmítají označovat transženy jako ženy například z výše uvedených důvodů. Co ale samotný pojem žena znamená, ať už v diskursu každodenním, či politickém? Lze považovat transženy užívající ženská zájmena a sebeidentifikující se jako ženy za lhářky, respektive za lháře? Argumentům podporujícím tezi transžen jako lhářů se konferenční příspěvek věnuje z perspektivy filosofie jazyka, konkrétně vychází především z úvah filosofek Jennifer Saul, Esy Diaz-Leon a Talie Mae Bettcher.
Koho lze považovat v plném smyslu slova za ženu a jaké jsou konstitutivní prvky tohoto označení je zásadní jak v každodenní žité zkušenosti, například zda mohou transženy v jakémkoliv stádiu tranzice užíva toalety určené pro ženy, tak v signifikantnějších legálních záležitostech, kupříkladu v jakou chvíli tranzice je již možné, aby se transžena vdala.