V současných diskuzích pat ří podpora učitelů jako klíčových aktérů kvalitního vzdělávání pro všechny ke globálním cílům udržitelného rozvoje. Cílem studie je představit systém vzdělávání a profesního rozvoje učitelů v kontextu vzdělávacích reforem v Číně, kde podpora učitelů je politickou prioritou vlády.
Metodologicky je studie založena převážně na desk-research, má deskriptivně analytický charakter (srovnávání je implicitní). V centru pozornosti je kontinuita přípravy a profesního rozvoje učitelů na národní (centrální) úrovni s exkurzemi do úrovně provinční a lokální.
Soustřeďujeme se na strukturu a kurikulum přípravného vzdělávání, přechod do praxe, profesní standardy a kariérní řád, na činnosti čínských učitelů ve škole a cyklické hodnocení jejich profesního rozvoje. V závěrečné diskusi jsou reflektovány charakteristické přístupy k učitelské profesi ve specifických podmínkách kulturně a typologicky odlišného vzdělávacího systému.