Článek se zabývá vznikem, vývojem a současnou pozicí interdisciplinárního vědního podoboru pedagogika sportu. V rámci toho se autoři zaměřují předev ším na historický vývoj podoboru, kdy konstatují, že pedagogika sportu je úzce spjata s osobou P. de Coubertina a myšlenkou olympismu, resp. olympijské výchovy. Článek rovněž ukazuje na řazení pedagogiky sportu do současného systému vědních oborů a vyzdvihuje její, nejen aktuální společenský význam.
Součástí práce je i komparace pojetí pedagogiky sportu v České republice a v zahraniční. Cíle práce se orientují na deskripci vzniku a vývoje pedagogiky sportu, ale i na analýzu jejího stávajícího významu v České republice.
Metodologické zázemí tvoří obsahová analýza relevantních dokumentů, text je zpracován převážně diachronním postupem. Autoři dochází k závěru, že pedagogika sportu je v současné době předmětem vysoce potřebným, a to jak z širšího společenského hlediska (návaznost na odkaz P. de Coubertina), tak také z praktického hlediska možnosti přípravy budoucích učitelů školní tělesné výchovy, trenérů aj., tomu však neodpovídá její zařazení do kurikula některých významných vzdělávacích institucí.