Protižidovské výpady v 1Te 2,13-16 budí rozpaky, protože Pavla vystavují obvinění z antisemitismu, leč neoprávněně, protože už Birger A. Pearson a po něm další autority snesly dostatečné množství důkazů, že celá pasáž je interpolací z doby po zničení chrámu v roce 70.
Snaha obhájit autenticitu této pasáže a současně zmírnit dopad jejího antisemitského vyznění se míjí účinkem, protože často jde o snahu vysvětlit problematický obsah pasáže pouze za předpokladu, že je autentická, či je-li tvrzeno, že argumenty především Franka D. Gilliarda či Jona A.
Weatherlyho jsou hlavní námitky vůči autenticitě eliminovány, ve skutečnosti tomu tak není. V článku je jejich argumentace vyvrácena a současně jsou prezentovány další doplňkové postřehy, které váhu argumentů ve prospěch interpolace zvyšují.
Pavla tak není třeba považovat za autora této pasáže, a proto se ho snažit nějak vyvinit z obvinění z antisemitismu, protože ta ve skutečnosti patří interpolátorovi.