Charles Explorer logo
🇨🇿

Strategie vedení třídních kolektivů 4. a 5. tříd v kontextu výuky etické výchovy v soukromé škole v České republice

Publikace na Pedagogická fakulta |
2020

Abstrakt

Kvalitativní výzkum případové studie s jednou jednotkou analýzy využívá metodu pozorování, polostrukturované rozhovory s vyučujícími a analýzu žákovských portfolií. Segmentovaná data jsou po kvalitativním kódování analyzována a interpretována.

Záměr zkoumání úrovně výuky EtV v přirozeném prostředí realizace výuky ověřuje porovnáním adekvátnost záměrů vyučujících s reálnou výukou. Výsledky kvalitativního výzkumu ukazují na vědomý efektivní přístup učitelů při výuce etické výchovy na soukromé škole.

Schopnost komunikace a spolupráce se u žáků rozvíjela především díky systematickému a "žitému" přístupu pedagogů. Jistou nevýhodou případové studie je velikost vzorku, kdy počet respondentů byl velmi nízký.

Interpretace dat nelze zobecňovat na úroveň českého školství, ale vnímat je v širším kontextu.