Analýzy dat získaných na škole ukazují, že žáci ve 4. a 5. třídách jsou cíleně vedeni ke správným vzorcům komunikace a ke spolupráci v rámci ročníku v průběhu hodnocení v kruhu. Zařazené aktivity podporují správn é komunikační návyky, vrstevnické učení a spolupráci, které podle názorů učitelů usnadňují výuku a pomáhají dobrému školnímu klimatu.
Minimálně pětkrát denně je podpořeno sebehodnocení žáků v průběhu ranních prezentací, v rámci center aktivit v heterogenních skupinách, doporučení a oceňování a závěrečných reflexí. Je podporována žákova sebereflexe během písemném hodnocení své práce.
Díky důsledné přípravě vyučujících a úzké spolupráci s rodiči se ve škole daří průběžné krátkodobé, střednědobé i dlouhodobé sebehodnocení žáků. Hodnocení a plánování osobnostního růstu žáků ve 4. a 5. ročníku je řešeno společně na schůzce zvané Triáda ve složení žák, rodiče a učitel.
Cílem schůzky je převzetí zodpovědnosti žáka k dalšímu vzdělání.