Virtuální výstavy jsou v muzeích vnímány jako médium s velkým potenciálem pro prezentaci kulturního dědictví veřejnosti. Jejich realizace je specifická kvůli online prostředí, pro které jsou výstavy určeny.
Cílem příspěvku je představit případovou studii virtuální výstavy "Akce K: Zkáza klášterních knihoven", která je multimediálním vědecko-populárním výstupem knihovnicko-historického výzkumu. Obsahově se výstava zabývala komplexním tématem proticírkevní politiky Československé komunistické strany v roce 1950.
Text analyzuje aspekty širšího mediálního a kulturního kontextu, které jsou důležité pro realizaci virtuální výstavy, a popisuje způsoby, jakými jsou uživatelé obecně zvyklí interagovat s obsahem online a jaká mají očekávání. Online prostor také ovlivňuje výběr technologicko-produkčního řešení a způsob práce s obsahem.
Studie proto představuje konkrétní technologicko-obsahovou strategii provedení této virtuální výstavy, její zhodnocení a oblasti pro budoucí výzkum.