Rozvoj internetu a jeho využití přináší mnohé výhody, avšak též některé nové překážky na vnitřním trhu v EU. Geoblocking, či též zeměpisné blokování, je metoda, používaná především v mezinárodním obchodě, pomocí níž je možné blokovat přístup k webovým stránkám či aplikacím uživatelům z jiných zemí.
Vzhledem k tomu, že toto blokování představuje novou překážku na vnitřním trhu, bylo vydáno evropské Nařízení o geoblockingu, které je předmětem zkoumání v tomto příspěvku. Autor v něm především namítá, že Nařízení o geoblockingu se neaplikuje právě na oblasti audiovizuálních a autorskoprávně chráněných děl či prodeji letenek, které byly již před vydáním tohoto nařízení identifikovány jako nejvíce zasažené geoblockingem.
Takto stanovená negativní působnost Nařízení o geoblockingu tak do jisté míry podrývá samotný účel tohoto nařízení, a totiž odstranění geoblockingu jakožto překážky na vnitřním trhu.