Administrativní styl - jeden ze z ákladních funkčních stylů - nebývá považován za příliš atraktivní část středoškolského učiva vrámci jazykové a komunikační výchovy a obecně se mu příliš velká pozornost nevěnuje. Je však součástí RVP pro gymnázia i pro střední odborné vzdělávání a jeho nezbytnost nikdo nezpochybňuje, protože má - na rozdíl od jiných tematických celků - přímou a jasnou spojitost s reálným životem.
V našem výzkumném šetření jsme se zabývali tím, jak na výuku administrativního stylu pohlížejí učitelé, jakou váhu mu přikládají ve vztahu cílům, které si kladou v oblasti vzdělávání v mateřském jazyce, kde vidí případná kritická místa a jak je překonávají a jak vzdělávací obsah didakticky transformují. Vycházeli jsme přitom z rozhovorů s osmi zkušenými středoškolskými učiteli.
Přestože učitelé hovořili o výuce administrativního stylu, jejich výpovědi odhalují hlubší zákonitosti slohové a komunikační výchovy na střední škole.