Výtvarná výchova na základních školách, víceletých gymnáziích a středních školách má zásadnívliv na formování vztahu společnosti k výtvarnému umění. Pedagogové výtvarné výchovy významnýmzpůsobem spoluutvářejí postoj k výtvarnému umění mladých generací.
Právě jejich přístup z velké míryovlivní vztah mladého člověka k výtvarnému umění v budoucnosti, obzvlášť pokud se tento vztah nekultivujev rodinném prostředí. S využitím metodologie kvalitativního výzkumu (Hendl, 2012) zkoumá autorkaaktuální situaci na českých školách s povinnou výukou výtvarné výchovy.
Zpracovává data získaná zrůzných zdrojů - dotazníkové šetření, nestrukturované a polostrukturované rozhovory s7pedagogy, kognitivnídispozitiv. Cílem výzkumného projektu je prozkoumat výukové procesy ve výtvarné výchově na českýchškolách a zjistit, zda a jakým způsobem učitelé při výuce zapojují současné výtvarné umění.