V rámci akčního výzkumu byl sledován vztah žáků k cizím jazykům (obzvláště německému) a k pří-rodovědným předmětům (fyzice, chemii a přírodopisu). Zaměřili jsme se především na možné změny v oblíbenosti těchto učebních předmětů u žáků po zařazení prvků CLILu do výuky.
Akční výzkum proběhl formou tzv. křížového uspořádání pedagogického experimentu ve dvou jazyko-vých skupinách, v polovině výzkumu tedy došlo k vyměnění experimentální a kontrolní skupiny.Oblíbenost předmětů byla zjišťována opakovaným dotazníkovým šetřením a doplněna rozho-vory a informacemi získanými analýzou žákovských portfolií. Po intervenci žáci obou skupin vní-mali německý jazyk pozitivněji - došlo k nárůstu jeho oblíbenosti u žáků, více se těšili na vý-uku a častěji se ztotožňovali s názorem, že se na hodinách naučí něco zajímavého.
Vliv na změny vztahu k přírodovědným předmětům dostatečně prokázán nebyl.