Příspěvek se zabývá zkušenost í z tandemové výuky předmětu Pedagogika, který je součástí bakalářského studijního programu Dramatická výchova vyučovaného na katedře výchovné dramatiky na DAMU. Je reflexí specificky realizovaného pojetí výuky pedagogiky, vhodnosti výběru témat a zvolených pedagogických postupů včetně výuky v tandemu pro studenty oboru dramatická výchova.
Naším cílem je doložit příklady možnosti a limity pedagogických témat a postupů v konkrétních podmínkách a nacházet přesahy této zkušenosti pro práci v jiných podmínkách. Studie vychází z akčního výzkumu vyučujících - autorek příspěvku, z jejich zaměřování se především na to, co spíše funguje, a na předkládání důkazů o procesu a výsledcích v konkrétních podmínkách.
Příspěvek má charakter studie případu posledního ze tří semestrů výuky předmětu v kombinované formě studia. Nejprve bude ukotven předmět Pedagogika v kontextu oboru dramatická výchova a tandemová výuka jako způsob výuky.
Jádro příspěvku bude tvořit vhled do studie případu nazvaného: Jak jsme vyučovaly jeden (3.) semestr předmětu Pedagogika v tandemu. Podrobněji bude reflektováno jedno z pěti realizovaných pedagogických témat, a to Učitel a jeho profesní rozvoj.
Závěry zahrnou klíčové myšlenky z dílčích reflexí všech pěti vyučovaných témat ve výzkumně sledovaném semestru a uvažování o možných přesazích této reflektované zkušenosti, zvl. do oblasti vysokoškolské pedagogiky a didaktiky a do přípravy a dalšího vzdělávání pedagogů dramatické výchovy.