V tomto článku prezentujeme výsledky výzkumu, který byl věnován zjištění možného vlivu vzoru písma na kvalitu tichého čtení u žáků ve druhém a třetím ročníku základn í školy. Naším cílem bylo zjištění, zda vzor písma, kterým se dítě učí psát, ovlivňuje jeho čtenář- ský vývoj.
Výzkumný soubor byl sestaven z celkem 271 žáků (2. ročník/vázané písmo, n=77; 2. ročník/Comenia Script, n=59; 3. ročník/vázané písmo, n=75; 3. ročník/Comenia Script, n=60). Pomocí kvantitativní metodologie popisujeme data získaná z diagnostického testu psaní (Volín & Caravolas, 2005) a zkoušky tichého čtení (Kucharská et al., 2016).
Na základě výsledků jsme nepotvrdili statisticky významné rozdíly ve výsledku testu tichého mezi žáky píšícími vzorem Comenia Script a tradičním vázaným písmem.