Příspěvek si klade za cíl upozornit na klíčová místa v rozvoji přírodovědné pregra-motnosti, environmentální senzitivity a psychologických aspektů tvořivé hry dětí předškolního věku. Na podkladu uceleného edukačního programu zaměřeného na polytechnickou výchovu byla provedena empirická sonda kvalitativního charakteru, která akcentuje klíčová a citlivá místa implementace principů polytechnické výchovy do kurikula mateřských škol.
Studie se opírá o metodu polostrukturovaného interview s šesti učitelkami mateřských škol, které se účastnily projektu Oborového mentoringu u metodiky Tvořivé hry ve spolupráci s Muzeem Říčany. V jedné konkrétní třídě v šesti mateřských školách se uskutečnilo pozorování dětí ve věku od 2 do 6 let.
Jednotlivá setkání se konala v průběhu školního roku 2019/2020, v měsících od října do ledna. Výsledky studie dokládají, jak významné benefi ty pro rozvoj kognice, jemné motoriky, ale i sociálních vztahů a sebepojetí předškolního dítěte principy polytechnické výchovy přinášejí.
Druhá rovina zjištění se soustředí na roli pedagoga a jeho vyrovnávání se s překážkami při realizaci programu. Text přináší inspiraci pro výraznější zakotvení polytechnické výchovy do předškolního vzdělávání.