Emoce jsou důležitým aspektem v lidském vývoji i v sociálním chování a jejich správné čtení je kritické při interakci s ostatními, ať už se jedná o běžnou sociální interakci či romantické či sexuální chování. Kromě čtení emocí je důležitým aspektem také jejich přejímání, resp. zrcadlení na nevědomé úrovni, empatii.
Typicky je takovéto chování viditelné u dětí, kdy také dochází k vývinu těchto emotivních složek. Přejímání emocí však může být také negativní, jako je například duplikování agresivního chování.
Co se týče sexuálního chován í, může docházet k tomu, že toto chování je přejímáno z pornografických materiálů, kde se však jedná o emoce falešné, což vytváří mentální obraz určitého sexuální chování, který je považován za správný, avšak je zkreslen pornografií. Zejména důležitá je tato diskuze v oblasti sexuálního násilí, kdy zobrazované sexuální násilí či agrese v pornografickém materiálu může značně zkreslovat představy o povaze násilí.
Tyto témata jsou diskutována zejména s ohledem na sexuální edukaci a vzdělávání.