Zkoumám změny ve vývoji žáků středních odborných škol během tří let jejich studia. Chci popsat vyjednávání identity žáků/učňů, vyjednávání na základě interakcí a praktik všech aktérů školy.
Ve chvíli kdy se školy zavřely a proces výuky / učení se zcela změnil, měla jsem před sebou poslední tři měsíce výzkumu. Studentům bylo umožněno dobrovolně se vrátit do školy pouze v květnu na tři týdny.
Ztratila jsem tak plánované intenzivní sledování všech předmětů, které se učili. Do poloviny března loňského roku jsem zúčastněně pozorovala vyjednávání identity žáků offline, od té doby se vyjednávání přesunulo do online prostředí.
V mém plánu jsem nemohla pokračovat. Za to se mi otevřel zcela nový pohled, začala jsem pozorovat jinou stránku přístupu studentů ke studiu; jejich učební návyky v době rychlé změny vyučovacích metod a didaktiky.
Ztratila jsem možná data z pozorování studentů a jejich pedagogů, ale našla jsem nová unikátní data zúčastněným pozorováním jedinečné a bezprecedentní situace. Nyní jsem před problémem analýzy digitálních dat, a způsobu jejich spojení s původními daty, která mají zcela jinou podobu.
Hledám analytické metody pro digitální data i pro propojení zcela odlišných typů dat dohromady. Kromě toho se zabývám problémem epistemologické otázky vyjednávání identity v online prostředí.
Musím najít způsoby, jak propojit svá zjištění a reflektovat dva různé výzkumné materiály.