Případová explorativní studie si klade za cíl porozumět nástrojům výuky ve škole. Byly voleny metody zúčastněného pozorování, polostrukturovaných individuálních rozhovorů s učiteli a obsahová analýza výukových artefaktů.
Případová explorační studie, jejímž předmětem jsou výukové strategie čtyř respondentů. Segmentovaná data byla analyzována se záměrem porovnat kongruenci strategií vyučujících s realizovanou výukou.
Výsledky: Podpora osvojování prosociálních návyků zřetelně kongruovala s výukovými strategiemi učitelů. Prosociální způsob komunikace se nejčastěji projevoval v aktivitách komunitní kruh a sněm.
Závěry: Z kongruence strategie a osvojování prosociálních postupů vyplynulo poznání o důvěře učitelů vůči používaným strategiím a s tím související jejich ochota se dál nasazovat v jejich dalším uplatňování. Program prosociálnosti podle PROT je komparován s podporou osvojování prosociálních návyků a je zjištěna shoda mezi jejich cíli a obsahy.