Případová studie je věnována výukové aktivitě školní sněm s cílem porozumět nástrojům výuky prosociální komunikace ve škole v kontextu výukových strategií učitelů. Data získaná prostřednictvím polostrukturovaných individuálních rozhovorů se čtyřmi učiteli byla podrobena obsahové analýze výukových artefaktů.
Segmentovaná data byla analyzována se záměrem porovnat kongruenci strategií vyučujících s realizovanou výukou. Výsledkem narativní analýzy rozhovorů je identifikace přínosu vyučovací aktivity pro žáky z hlediska výuky etické výchovy.
Je to prostor pro vrstevnické učení a upevnění sociálních vztahů, prostor pro nácvik sebehodnocení a v neposlední řadě prostor pro nácvik vyjadřování emocí. Aktivita sněm je podle názorů učitelů přínosná i pro ně samé.
Pomáhá jim vnímat školu jako celek, kdy nahlížejí souvislosti mmezi jednotlivými událostmi. Učitelská podpora osvojování prosociální komunikace zřetelně kongruovala s výukovými strategiemi učitelů.
Strategie vychází ze společných hodnot, které se žáci ve škole učí ve třídním kolektivu, ale i v rámci školního setkávání na sněmu. Strategie zachycují část skrytého kurikula školy osobním příkladem zasáhnout do žákovských vztahů a proměnit obsah horizontálního skrytého kurikula.
Závěrem je diskutován význam zkušeností ze skrytého kurikula.