V tomto čísle bychom se chtěli zamyslet nad možnostmi, které nabízí atletika pro období covidové inaktivity. K problematice nutnosti pohybových aktivit při absenci řízené školní tělesné výchovy v období, které nás ovlivňuje již rok, byly již v časopise Tělesná výchova a sport mládeže články publikovány.
Proto jsme se rozhodli pro tentokrát mírně opustit tradiční možnosti nabídky našich námětů pro školní atletiku a přesunout se do každodenní reality tohoto období. Domníváme se, že samotní učitelé tělesné výchovy na všech stupních škol přicházejí s nabídkou různých pohybových aktivit a nejen to.
Můžeme také sledovat on-line cvičení pro jejich žáky, ale i určité výzvy, kterými chtějí v této složité době své žáky přesvědčit, že dokáží sami ovládat své tělo v různých pohybových úkolech. Je dobré, že učitelé takto přistupují k podmínkám, které jsou velice omezeny.
V tomto článku tedy respektujeme různé přístupy učitelů tělesné výchovy, které vedou k udržení alespoň nějaké pohybové aktivnosti u jejich žáků. Zároveň však nabízíme i další možnosti, jak atletiku v těchto podmínkách využívat.
Vždyť atletiku můžeme provádět v nejzákladnější podobě v různých podmínkách a díky rozmanitosti jejích jednotlivých disciplín zde může najít pohybové uplatnění opravdu každý. V této restriktivní době mohou žáci využít spíše domácí podmínky (zahrada, trávník p řed domem apod.), případně dostupné okolí domu, které je vymezeno vládními opatřeními.
Zároveň se očekává, že kromě učitele tělesné výchovy na žáka působí i samotný rodič. Proto bychom chtěli pro níže uvedené činnosti s atletickým obsahem zdůraznit i roli rodiče.
V dnešní části se tedy zaměříme na nabídku pohybových činností, které by se daly provozovat v omezených podmínkách domova a blízkého okolí domova.