V tomto čísle bychom se chtěli zamyslet nad možnostmi, které nabízí atletika pro období covidové inaktivity. K problematice nutnosti pohybových aktivit při absenci řízené školní tělesné výchovy v období, které nás ovlivňuje již rok, byly již v časopise Tělesná výchova a sport mládeže články publikovány.
Proto jsme se rozhodli pro tentokrát mírně opustit tradiční možnosti nabídky našich námětů pro školní atletiku a přesunout se do ka ždodenní reality tohoto období. Domníváme se, že samotní učitelé tělesné výchovy na všech stupních škol přicházejí s nabídkou různých pohybových aktivit a nejen to.
Můžeme také sledovat on-line cvičení pro jejich žáky, ale i určité výzvy, kterými chtějí v této složité době své žáky přesvědčit, že dokáží sami ovládat své tělo v různých pohybových úkolech. Je dobré, že učitelé takto přistupují k podmínkám, které jsou velice omezeny.
V tomto článku tedy respektujeme různé přístupy učitelů tělesné výchovy, které vedou k udržení alespoň nějaké pohybové aktivnosti u jejich žáků. Zároveň však nabízíme i další možnosti, jak atletiku v těchto podmínkách využívat.
Vždyť atletiku můžeme provádět v nejzákladnější podobě v různých podmínkách a díky rozmanitosti jejích jednotlivých disciplín zde může najít pohybové uplatnění opravdu každý. V této restriktivní době mohou žáci využít spíše domácí podmínky (zahrada, trávník před domem apod.), případně dostupné okolí domu, které je vymezeno vládními opatřeními.
Zároveň se očekává, že kromě učitele tělesné výchovy na žáka působí i samotný rodič. Proto bychom chtěli pro níže uvedené činnosti s atletickým obsahem zdůraznit i roli rodiče.
V dnešní části se tedy zaměříme na nabídku pohybových činností, které by se daly provozovat v omezených podmínkách domova a blízkého okolí domova.