Cílem této přehledové studie je identifikovat, jaké oblasti zkoumání přístupů k vysokoškolskému studiu jsou v českém badatelském prostředí tematizovány v letech 2010 -2020 a jaké výsledky přinášejí pro zkvalitňování výuky na vysokých školách. Zachycená témata se věnují adaptaci studentů prvních ročníků na nároky vysokoškolského studia, problematice organizace vlastního studia a postojů k samostudiu.
Další oblastí zájmu jsou preference využívání studijních materiálů, prezentace učiva a forem výuky. Zrcadlením studijních přístupů je i analýza zpracování diplomových prací a koncepce státní zkoušky.
Výsledky dílčích studií jsou ukotveny na pozadí zprávy EUROSTUDENT VI a reflexí výuky začínajících vysokoškolských pedagogů. Celkově přinášejí sice dílčí, ale velmi detailní sondy do porozumění tomu, jak současní studenti přistupují ke studiu.
Závěr studie přináší přehled témat, jimž by se mohl věnovat příští výzkum v oborových didaktikách.