Cílem práce bylo zjistit názory studentů 1. a 2. ročníku prezenční formy studia navazujícího magisterského studia Pedagogické fakulty UK na výskyt rizikového chování na druhém stupni ZŠ a na SŠ v Praze a zjistit v jakých oblastech rizikového chování by se studenti chtěli dále zdokonalovat. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 102 respondentů (63 studentů 1. ročníku a 39 studentů 2. ročníku).
Dotazník obsahoval otázky zaměřené na výskyt rizikového chování na školách a znalostí studentů v t éto oblasti. Výsledky dotazníkového šetření byly porovnány s výstupy z dotazníkového šetření mapujícího rizikové chování v pražských školách z pohledu pedagogů, které provedlo Pražské centrum primární prevence v roce 2017.
Srovnáním bylo zjištěno, že názory budoucích pedagogů se ani v jedné z porovnávaných otázek podstatně nelišily od zkušeností a názorů oslovených pedagogů působících na pražských základních a středních školách. Výsledky však nelze zobecňovat na všechny studenty všech pedagogických fakult v ČR.