Charles Explorer logo
🇬🇧

Re/de/in/form - Assessment in art education

Publication at Faculty of Education |
2021

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Představení pilotní fáze výzkumu na konferenci InSEA. Přednáška je postavena na prezentaci uměleckých děl vytvořených na základě výzvy kurátorek / didaktiček výtvarné výchovy, bádající na poli fenoménu hodnocení tvůrčí činnosti.

Dotazníkové šetření je typickým postupem pedagogického výzkumu, směřujícího k popisu a vysvětlení určité pedagogické skutečnosti (např. hodnocení tvůrčí práce ve vzdělávací instituci), ale analýza a interpretace dotazníkových dat vizuálními umělkyněmi a umělci je posunem k tzv. Art based research.

Hranice jednotlivých výzkumů se často překrývají, ovlivňují a obohacují navzájem, jak dokazuje také mezinárodní projekt Amass - Acting on the Margins: Arts as Social Sculpture, v němž jsou autorky projektu Re/de/in/form zapojeny jako badatelky spolu s dalšími kolegyněmi a kolegy z Katedry výtvarné výchovy PedF UK.