V sekci věnované reflektivním aspektům přípravy budoucích učitelů byly představeny praktické zkušenosti z realizace tzv. videoklubů, které probíhaly na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy v rámci projektu Podpora pregraduálního vzdělávání I. Videokluby, které jsou založeny na reflexi videozáznamů konkrétních vyučovacích hodin, byly realizovány odborníky z několika kateder (matematiky a didaktiky matematiky, preprimární a primární pedagogiky, anglického jazyka a literatury, výtvarné výchovy na Pedagogické fakultě UK a didaktiky matematiky z Matematicko-fyzikální fakulty UK).
Díky projektu získali mnohé praktické zkušenosti s vedením videoklubů dvou typů. V prvním z nich účastníci reflektovali videozáznamy vyučovacích hodin vedených spolupracujícím učitelem či jim neznámým učitelem, přičemž tyto videozáznamy byly vybírány tak, aby obsahovaly dostatečné množství didakticky nosných výukových situací.
Při druhém typu videoklubu studenti nejdříve společně připravili a realizovali vlastní výuku a její záznam následně reflektovali. Hlavním cílem videoklubů byl rozvoj kompetence všímání si a zdůvodňování u studentů učitelství a prohloubení jejich kompetencí v rámci oborových didaktik.