Časté místo pro vznik úrazu je škola. To vedlo autorku studie k provedení dlouhodobého výzkumn ého šetření, ve kterém zmapovala úroveň vybraných kompetencí pedagogických pracovníků k poskytování předlékařské první pomoci.
Prozatímní zjištěné výsledky ukazují, že respondenti chybovali v otázkách týkajících se kardiopulmonální resuscitace, zástavy tepenného krvácení a v postupu první pomoci u epileptického záchvatu. Prezentované výzkumné šetření nelze samozřejmě, vzhledem k velikosti vzorku, zobecňovat.
Autorka se však domnívá, že je třeba brát velmi vážně veškeré náznaky nekompetentnosti, která by v reálné školní situaci mohla vést k ohrožení zdraví či života dítěte. Poskytování správné předlékařské první pomoci patří k dovednostem, kterým pedagogičtí pracovníci přikládají značnou důležitost, nezpochybňují význam těchto dovedností.
Sami pociťují značnou nejistotu ve znalostech a dovednostech při poskytování laické první pomoci, která ovšem není odstranitelná běžným poučením. Východiskem ze současné situace může být pouze systematické vzdělávání pedagogických pracovníků, které bude založeno nejen na získávání znalostí, ale především na praktickém nácviku.
Každoroční školení v rámci bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, jak je vidět, je nedostačující.