Tato závěrečná práce se zabývá problematikou pedagogických praxí a tím, jakou roli hrají v praktické přípravě učitelů anglického jazyka na FF UK. Teoretická část představuje účastníky pedagogické praxe, její cíle a domácí i zahraniční modely praktické přípravy učitelů.
Empirická část práce se pak zaměřuje na analýzu dotazníků rozdistribuovaných mezi absolventy pedagogick é praxe na oboru Anglický jazyk na FF UK. Cílem dotazníku bylo zjistit, jak pedagogická praxe u absolventů probíhala, s čím se během ní potýkali a jak ji zpětně hodnotí.
Na tuto sekci navazuje autorčina vlastní zkušenost s pedagogickou praxí, která poukazuje na některé další problematické úseky pedagogické praxe. Z analýzy dotazníků vyplývá, že praktikanti jsou na pedagogickou praxi ve většině případů připraveni po odborné i pedagogicko-psychologické stránce a velmi se osvědčuje využívání reflexních metod výuky.
Mezi přínosy pedagogické praxe pak patří zejména seznámení se s reálnou situací výuky na středních školách (včetně chodu školy samotné) a prací s větší skupinou žáků, poznání sebe samého jako učitele, získání sebevědomí a uvědomění si vlastních limitů a oblastí ke zlepšení. Mezi stinné stránky současného systému pedagogických praxí pak patří hlavně nízká časová dotace, nezaintegrovanost praxe ve studijním plánu, nedostatečné zapojení praktikanta do běžného chodu školy (administrativní činnost, dozory, porady) a nedostatečně kvalitní zpětná vazba od fakultního učitele.
Na základě sebraných dat jsou pak předloženy návrhy na zlepšení pedagogické praxe na FF UK a její zefektivnění pro přípravu budoucích učitelů.