Příspěvek se, stejně jako má dizertační práce, zaměřuje na analýzu oblasti podpůrných opatřen í ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Hlavní oblastí studie je navyšování časové dotace na práci žáků se specifickými poruchami učení, což je jedna z nejčastěji volených forem podpory pro tyto žáky.
Po představení základních teoretických východisek studie bude prezentován samotný design výzkumu. Jedná se o kvantitativní analýzu výkonu žáků 9. tříd základních škol.
Výzkumný soubor obsahuje žáky s SPU (N=31) a intaktní žáky (N=188). Žáci pracovali na Testu struktury inteligence I-S-T 2000 R a jejich výkony byly následně statisticky zpracovány. Konkrétní výsledky (z verbální, numerické, figurální škály testu) budou představeny v rámci přednášky, detailněji pak v rámci příspěvku ve sborníku.