Pandemie COVID-19 měla zásadní dopad na vzdělávání. Poměrně hodně byly řešeny otázky, jak zajistit on-line vzdělávání u žáků a studentů základních a středních škol.
Bylo přijímáno tvrzení, že zajištění distančního vzdělávání je ve větší míře a bez větších obtíží u studentů vysokých škol možné, čehož bylo také, jak se ukazuje v průzkumech napříč vysokými školami v ČR, dosaženo. Současně se ale ukázalo, že ne všichni studenti VŠ přechod na distanční výuku zvládli.
Mezi ohroženými skupinami, které distanční výuka mohla poznamenat a ovlivnit kvalitu vzdělávání, byli studenti se specifickými potřebami. Příspěvek seznamuje s výsledky průzkumu provedeného na PedF UK v Praze, který si kladl za cíl postihnout přínosy i omezení, jak distanční výuku zvládali právě studenti se SP.
Doplněn byl také pohled pedagogů na specifické obtíže a potřeby studentů se SP v době online výuky.