Muzejní didaktika je oborem, který si hledá své místo mezi pedagogickými disciplínami. Její význam se zvyšuje, což dokládá provedená literární rešerše, ale dosud to příliš neplatí pro přírodovědné vzdělávání.
V něm stále není muzejní didaktice věnovaná dostatečná pozornost, a to jak ve školní praxi, tak v přípravě učitelů. Hlavním cílem disertačního projektu, který se zabývá muzejní didaktikou, je analýza možností a limitů využití muzejních expozic ve výuce chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu na základních školách a gymnáziích.
V současnosti je nastavován výzkumný design disertačního projektu. V první fázi bude k získávání dat zaměřených na zjištění aktuální situace ve školské praxi v této oblasti využit polostrukturovaný rozhovor s učiteli chemie.
Výzkumný vzorek bude záměrný, na základě předem definovaných kritérií. Získaná data budou analyzována a budou podkladem pro další fázi projektu, zejména pro přípravu a optimalizaci metodických materiálů k implementaci muzejní didaktiky do výuky chemie.
V příspěvku představíme proces tvorby polostrukturovaného rozhovoru a volbu podmínek jeho realizace.