Charles Explorer logo
🇬🇧

Negativní dopady pandemie na duševní zdraví a vzdělávání žáků

Publication at Faculty of Education |
2021

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Příspěvek se zaměřuje na popis současné situace z pohledu dopadu pandemie na psychiku žáků i společnosti jako takové a představuje přístupy, které pomohou žákům nejen překonávat některé negativní dopady, ale také vybudovat si odolnost pro budoucí zvládání náročných situací. Některé zmapované dopady na chování a prožívání spadají do kategorie negativních zkušeností v dětství, jejichž negativní dopad na oblast chování a zdraví byly potvrzeny studií ACE.

Dopady negativních zkušeností jsou však ovlivnitelné mimo jiné osobnostními charakteristikami žáků. Některé těchto charakteristik snižujících riziko negativních dopadů mohou pedagogové a škola vhodně ovlivnit při podpoře žáků v oblasti seberegulace, vyjadřování emocí, sebeprosazování, dobrých vztahů a při podpoře rodiny žáka.