Příspěvek pojednává o práci učitele a jeho změně v uvažování nad svou výukou v době distanční výuky. Autorka v příspěvku popisuje svou zkušenost s výukou studentů kombinovaného studia oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy, kteří v rámci předmětu Akční výzkum pro učitele vyvářeli svůj vlastní akční výzkum.
Výsledné zprávy studentů ukazují, jak je distanční výuka přiměla k vytváření výzkumů ve své třídě, které měly za úkol zefektivnit a zkvalitnit jejich výuku. Vše za značného zapojení samotných žáků a jejich rodin.
Zdá se tedy, že distanční výuka přiměla učitele vytvářet, ač nevědomě své vlastní výzkumy. A jsou to právě akční výzkumy, které jsou využívány v jednom z nejefektivnějším školství v Evropě, ve Finsku a do značné míry ovlivňují kvalitu výuky a vzdělávání.