Celosvětová pandemie COVID - 19 významně ovlivnila a dále ovlivňuje mnoho oblastí našeho života, včetně psychické pohody a socio-emočních potřeb. Současná nejistá doba a související psychická zátěž také negativně působí na chování dospělých i žáků.
Ve školním kontextu je pak nutné respektovat zvýšenou psychickou zátěž žáků a nevhodné chování žáků řešit citlivými a efektivními způsoby, a také předcházet dalším konfliktům. Článek si klade za cíl diskutovat možnosti využití konceptu pozitivní podpory chování (PBIS) jakožto souboru metod určených k podpoře vhodného chování žáků během distanční výuky při realizaci vzdělávacích aktivit s využitím online platforem. Důraz je v textu kladen především na možnosti prevence nevhodného chování a principy preventivní podpory chování v rámci celého třídního, potažmo školního kolektivu, což odpovídá podpoře I. úrovně představovaného systému PBIS.
Vzhledem k obsáhlosti celého systému jsou II. a III. úroveň v textu pouze krátce představeny. Jako metoda práce byla zvolena obsahová analýza zahraničních i domácích studií a zahraničních metodických materiálů vypracovaných pro systém PBIS.