Tento příspěvek představuje vstupní etapu mé startující disertační práce "Hudební výchova ve třídách s rozšířenou tělesnou výchovou na základní škole". Existenci tříd s rozšířenou TV umožňuje současná legislativa a RVP ZV, ale dlouhodobé zkušenosti ukazují, že stávající školní vzdělávací programy a tematické plány jednotlivých předmětů neakceptují specifika žáků koncentrovaných v těchto třídách.
Těžištěm projektu bude pedagogicko-psychologická diagnostika žáků ve třídách s rozšířenou tělesnou výchovou. Na základě získání relevantních dat o struktuře osobnosti, výkonnostních kognitivních funkcích, rychlosti zpracování otázek, pečlivosti pracovního výkonu, motivačních faktorech a dalších faktorech vytvořím a uplatním diagnostický materiál pro testování a popis hudebnosti těchto žáků (standardizovaný test v ČR neexistuje).
Předpokládaný výzkumný vzorek tvoří 118 žáků z 5.-9. ročníku. Na realizaci a vyhodnocení obecně psychologických a hudebně psychologických testů naváže vlastní pedagogický výzkum usilující o funkční modifikaci pedagogických postupů a obsahů v hudební výchově ve třídách s rozšířenou TV.