Charles Explorer logo
🇨🇿

Mezi hlavním a vedlejším vzdělávacím proudem: volba vedlejšího vzdělávacího proudu ze strany rodičů

Publikace na Filozofická fakulta |
2022

Abstrakt

Poster prezentující téma Mezi hlavním a vedlejším vzdělávacím proudem: volba vedlejšího vzdělávacího proudu ze strany rodičů, si klade za cíl představit výzkumný záměr, jehož realizace bude zahájena koncem roku 2022. Jedná se o empirické šetření, jež je součástí připravované disertační práce.

Cíl připravované studie zní: zjistit a analyzovat motivy rodičů pro volbu tzv. vedlejšího vzdělávacího proudu, přičemž téma a cíl reagují na zvyšující se zájem rodičů o formy vzdělávání, které s ohledem na cíle a prostředky vzdělávání vybočují z hlavního vzdělávacího proudu. V důsledku této skutečnosti výrazně přibývá institucí, jež tyto formy vzdělávání zajišťují, a naopak ubývá žáků vzdělávaných v hlavním vzdělávacím proudu.

Výzkumné šetření bude prováděno s ohledem na výzkumné otázky znějící následovně: - HVO: Na základě jakých motivů rodiče volí způsoby vzdělávání, jež spadají do vedlejšího vzdělávacího proudu? - SVO1: Jaké životní zkušenosti uvádějí rodiče jako směrodatné při rozhodování o volbě vedlejšího vzdělávacího proudu pro své děti? - SVO2: Jak rodiče s odstupem času vnímají a hodnotí svoji volbu? - SVO3: V čem si jsou životní příběhy rodičů, jejichž děti se vzdělávají v tzv. vedlejším vzdělávacím proudu, podobné? - SVO4: Jak jsou formulovány kurikulární dokumenty vztahující se ke vzdělávacím formám, ve kterých se vzdělávají děti vybraných rodičů?