Příspěvek informuje o průběžných výsledcích studie, která má za cíl prověřit úroveň vybraných základních znalostí z oblasti hygieny a epidemiologie u studentů na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy, v programu celoživotního vzdělávání orientovan ém na výkon povolání. Dotazníkového šetření se dosud zúčastnilo 500 respondentů.
Respondenti vyplňovali dotazník tvořený dvěma částmi, celkem 23 otázkami. První část se zaměřila na vybrané postoje a názory.
Druhá část obsahovala didaktický test realizovaný prostřednictvím otevřených otázek. Správných odpovědí na otázky z didaktického testu ve sledovaném období 2020 - 2022 bylo o 14,9 % více než ve sledovaném období 2017 - 2019.
Autorky článku si uvědomují, že vzhledem k pokračujícímu výzkumu nelze prezentované výzkumné šetření zobecňovat, ale již nyní se domnívají, že v návaznosti na legislativu a epidemiologické studie výskytu infekčních onemocnění, bude nutné konkrétně specifikovat obsah a podmínky realizace programu přípravy budoucích učitelů (absolventů kurzu celoživotního vzdělávání) v oblasti zdravotní gramotnosti na Pedagogické fakultě, Univerzity Karlovy.