Charles Explorer logo
🇬🇧

Inkluzivní efekty kreativity ve vzdělávání neslyšících

Publication at Faculty of Education, Faculty of Arts |
2022

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Mgr. et Bc. Ivana Hay - Pedagogická fakulta UK, stipendistka programu Sasakawa Young Leaders Fellowship Fund (SYLFF) japonské nadace Tokyo Foundation for Policy Research. Inkluzivní efekty kreativity ve vzdělávání neslyšících - projekt AMASS (HORIZON 2020).

V České republice chybí funkční dialog mezi veřejnými kulturními a vzdělávacími politikami a těmi, kteří jsou považováni za "odlišné". Kulturní instituce, jako jsou muzea a galerie nemají dostatečné nástroje ani vypracované postupy pro zprostředkování umění a kulturního dědictví pro komunitu Neslyšících. Neexistuje komunikace mezi lektorskými odděleními a školami pro neslyšící. Prostřednictvím spolupráce školy a muzea hledáme cesty, jak rozvíjet vizuální gramotnost neslyšících žáků a inkluzivní výtvarnou výchovu, a inspirujeme se získanými poznatky ze zahraničí.