Aktivita s tropickým či exotickým ovocem byla učitelům poprvé představena kolem roku 2000. Koncipovali jsme ji jako aktivitu interdisciplinární, jejímž úkolem je pomáhat budovat mezioborové vazby.
V písemné podobě byla zveřejněna poprvé v roce 2003. Od té doby jsme ji různými způsoby upravovali a vylepšovali.
Představili jsme ji stovkám učitelů v ČR i v zahraničí. V posledních několika letech se setkáváme s její "lidovou podobou v různých médiích.
V tomto příspěvku ji proto stručně představíme a doplníme "dobré otázky, které mohou učitelé použít při její realizaci. Na workshopu jsme učitele seznámili s vybranými druhy exotického ovoce, různými způsoby získávání, třídění a zaznamenávání informací, základy statistického vyhodnocování.
Představili jsme si problematiku třídění na "ovoce a zeleninu , pracovali jsme s mapami, vzdálenostmi mezi státy a kontinenty, odhadovali cenu, množství, váhu podle etiket, kladli "dobré otázky a v neposlední řadě exotické ovoce ochutnávali.