Publikace publikace Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy (Jančaříková a kol., 2022). byla prezentována na online konferenci Dva dny s didaktikou matematiky 10.2.2022 v Místnosti B v čase 14.30 - 15.00h. Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se procesu výuky, zahrnující požadavky na organizaci, průběh a efektivitu vzdělávání, volbu didaktických prostředků a nástrojů interpretace a prezentace učiva žákům.
Jejich znalost a respektování patří k základním profesním dovednostem dobrého pedagoga napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Může být významnou oporou při plánování, přípravě, realizaci i zpětném hodnocení vzdělávacích aktivit.
Přírodovědné vzdělávání má jistá specifika, která se pochopitelně promítají i do uvažování o tom, jak učit správně přírodovědná témata a také do uvažování o didaktických zásadách v přírodovědném vzdělávání. Jaká jsou specifika didaktických zásad přírodovědného vzdělávání? Tuto otázku si položil široký autorský kolektiv (16 didaktiků 7 oborů).