Druhý díl učebnice přináší systematickou přípravu studentů s úrovní B1 podle SERRJ na specifický písemný projev, jímž je argumentativní esej s využitím autentických dokumentů (typu Discussion), která je na bilingvních sekcích českých a slovenských gymnázií využívaná jako písemná maturitní zkouška. Studenti jsou postupně vedeni k hlubšímu zkoumání vybraného tématu a jeho problematickému vnímaní (zde téma Př íroda/Přirozenost), k analýze jazykových prostředků argumentativních textů, dále ke strukturovanému vyjádření názoru za pomocí tezí, argumentů a ilustrativních příkladů.
Učebnice tedy rozvíjí schopnost kultivované a věcné diskuze podepřené znalostmi a všeobecným kulturním přehledem. Publikace byla částečně financovaná z minigrantu 4EU+ pro projekt European perspective in Literature, Culture, Language and Certification, číslo projektu: 4EU+/21/F2/18.
Záznam je odesílán do RIVu s ohledem na pravidla grantu.