Cílem aktivní části projektu bylo přiblížení principů cirkusové pedagogiky jakožto nového nástroje učitelům tělesné výchovy, kteří si mohli v průběhu projektu nově nabyté poznatky osvojit ve své praxi a ve spolupráci s profesionálními cirkusovými lektory je zapojit do běžné výuky ve školách. Na základě těchto zkušeností vznikla v rámci projektu metodická příručka pro učitele tělesné výchovy pod názvem "TěloCIRK: Využítí prvků cirkusové pedagogiky v tělesné výchově" .
Cílem výzkumné - evaluační části projektu bylo ověřit, zda existuje v českých školách potenciál pro využití disciplín nového cirkusu v rámci formálního vzdělávání tak, jako je tomu v jiných evropských zemích. Tato evaluační část projektu se pak konkrétně zaměřila na sledování vlivu projektu na postoje žáků a studentů k předmětu tělesná výchova a k pohybovým aktivitám obecně, na sledování vlivu na sociální klima v třídních kolektivech v rámci tělesné výchovy či na vliv na motorické dovednosti zapojených studentů. Součástí výzkumné části bylo také vyhodnocení zpětné vazby od účastnících se pedagogů a lektorů.
Přestože projekt formálně i těžištěm obsahu spadá pod inovativní aktivity v pedagogice, rozsah zvolených aktivit v evaluační části z ní dělá výzkumnou činnost v běžném slova smyslu. Díky způsobu reakce na systematickou reflexi zkušeností z pedagogické inovace v podobě aktualizace metodiky v průběhu projektu a zahrnutí zkušeností do výsledného výše zmiňovaného textu - lze celý projekt chápat nejen jako případ pedagogické inovace, ale také jako případ akčního výzkumu.