Kapitola se zabýv á obsahem vzdělávání v kontextu proměn trhu práce. V první části kriticky rekapitulujeme diskusi o hloubce versus šířce vzdělávání.
Shrnujeme přitom argumenty obou stran a hledáme hlavní příčiny tohoto sporu. Ve druhé části stručně shrnujeme proměny trhu práce a důsledky, které tyto změny mají pro vzdělávání.
V třetí části se zaměřujeme na situaci v České republice. Ukazujeme, že ačkoli redukce učiva je jedním ze strategických cílů současné vzdělávací politiky, ve skutečnosti je názor veřejnosti (rodičů) ambivalentní.
Většina rodičů by sice ráda vzdělávací obsah modernizovala, zároveň však očekává, že vzdělávání bude i nadále předávat velké množství poznatků. Tento rozpor se snažíme vysvětlit a provázat s diskusemi o šíři a hloubce vzdělávání.
Zároveň také diskutujeme probíráme některé cesty, které by mohly přispět k větší rovnováze mezi hloubkou a šíří vzdělávání.