Charles Explorer logo
🇬🇧

Kvalita učitele v kontextu diferencovaného školského systému

Publication at Faculty of Education |
2014

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Abstract

Diferenciace umožňuje žáky rozřadit do vzdělávací dráhy, která může ovlivnit jejich budoucí vzdělávání. Český vzdělávací systém je dlouhodobě kritizován pro svou brzkou diferenciaci žáků ať již na víceletá gymnázia či v rámci základních škol do výběrových a běžných tříd. Princip přidělování žáků do výběrových tříd může být velmi komplikovaný a záleži na principu kritérií, dle jakých jsou žáci do těchto tříd přidělováni a zda mohou své zařazení také změnit.

Kvalita učitele je samozřejmě nedílnou složkou vzdělávací sféry a o to více je podstatné, kteří učitelé jsou dle jakých kritérií přiděleni k určitému typu žáků dle jejich rozdělení do běžných a výběrových tříd. Jak tedy jednotlivé složky učitele ovlivňují jeho charakteristiku kvality z pozice rozhodování ředitele a vedení školy při jeho přidělování do určitých typl tříd?