CÍLE: Hlouběji porozumět rozdílům v tom, jak sociální pracovníci a všeobecné sestry vnímají a využívají reflexi ve své profesní praxi. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Pojetí reflexe-v-akci D.
Schöna (1983); chápání reflexe jako aktů mysli, propojujících různé obsahy vědomí (Gibbs, 1998) za účelem zvládání situace. METODY: Kvalitativní rozhovory vedené dle záměrného výběru s 11 sociálními pracovníky a 6 všeobecnými sestrami pracujícími ve zdravotních a sociálních služeb více typů.
Anal ýza dat inspirovaná zakotvenou teorií. VÝSLEDKY: Pro porozumění tomu, jak jsou procesy reflexe utvářeny faktory, jako je "předchozí formace", "povaha pracovního prostředí" a "povaha poskytované péče", jsou data z výzkumu uspořádána dle dimenze kultivovanosti praktikované reflexe do pěti úrovní.
IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Aplikace poznatků o více variantách reflexe v sociální práci by mohla podpořit kultivaci reflexe zejména v multidisciplinárních týmech a tam, kde se zatím nedaří supervizi.