Příspěvek se zaměř í na reflexi pedagogických praxí realizovaných v rámci studijního programu Učitelství českého jazyka a literatury pro SŠ na FF UK. Prezentace bude vycházet z reálných zkušeností autorek při vedení seminářů k pedagogickým praxím za posledních pět let.
Cílem příspěvku je reflexe role studenta, provázejícího učitele a didaktika v různých fázích učitelského studia a v různých typech pedagogické praxe. Autorky se budou podrobněji soustředit zejména na koncepční otázky z hlediska pregraduální přípravy učitelů (cíle pedagogické praxe, možnosti realizace pedagogické praxe, očekávání studenta a práce s tímto očekáváním, vliv předchozích učitelských vzorů atd.) na jedné straně a na reálné možnosti spolupráce s provázejícími učiteli a se školami (organizační možnosti školy, potřeby a očekávání provázejících učitelů, spolupráce fakulty a školy) na druhé straně.
Tyto dva pohledy budou doplněny o kazuistiky konkrétních situací z realizace pedagogických praxí.