V úvodu svého př íspěvku zmiňujeme výsledky studií, které sledovaly dopad omezení spojených s koronavirovou pandemií na studium a duševní zdraví vysokoškolských studentů. Dále představujeme své zkušenosti z výuky a poradenské praxe, které probíhaly v době koronavirové pandemie převážně online.
Porovnáváme návštěvnost a charakter problémů, se kterými studenti přicházeli do poradny v době před pandemií a během pandemie. Představujeme poradenské přístupy založené na principech podpory zdraví, kognitivně behaviorální terapie a tvarové (Gestalt) terapie, které dlouhodobě uplatňujeme ve Studentské poradně 3.
LF UK při řešení studijních a osobních problémů, zvládání stresu, podpoře zdravého životního stylu, osobního rozvoje a odvykání kouření a užívání tabáku. Zmiňujeme rovněž své pedagogické aktivity a spolupráci se studijním oddělením a Centrem pro závislé na tabáku ve FNKV, které si kladou za cíl seznámit studenty s poradenskými službami na fakultě, motivovat je k návštěvě poradny v případě potřeby a tím přispět k prevenci studijního selhání a podpoře duševního zdraví a pohody studentů.