Záměrem výzkumné studie je popsat společné znaky implementace globálních témat ve vybraných devíti předmětech studijních oborů připravujících budoucí učitele (se zaměřením na učitele 1. stupně) na pěti vysokých školách v České republice (Univerzita Karlova, Masarykova univerzita, Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Západočeská univerzita v Plzni a Univerzita Hradec Králové). Cílem je identifikovat, jak jsou globální témata vyučována, s důrazem na cíle, obsah, pedagogické přístupy a metody a hodnocení budoucích učitelů.
Data výzkumné studie byla shromážděna prostřednictvím vybraných metod: 1) expertního posouzení sylabů předmětů a materiálů využívaných ve výuce s oporou o typologii Oxley & Morris (2013), 2) pozorování ve výuce jednotlivých předmětů s oporou o integrovaný rámec globální kompetence vytvořený v rámci projektu a 3) individuálních rozhovorů s vysokoškolskými vyučujícími. Výzkumná studie se krátce věnuje také pilotnímu dotazníkovému šetření s budoucími učiteli - studenty a studentkami studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň Univerzity Karlovy.